top of page

טיפים לחורף חם

עד כמה שחם לי בקיץ (למי שלא עקבו, "מאוד!!") גם בחורף, נראה שקר לי קצת יותר מאחרים…

אם גם את סובלת מקור, אני מזמינה אותך לקרוא מה אני עושה כדי להתחמם ולמה.

פחות נתקלתי בגברים שקר להם, אבל היי, אם אתה מאלה, אתה יותר ממוזמן להישאר!


כרגיל, קודם כל הטקסטיל בגד עבה לאו דווקא מחמם יותר, יותר חשוב ממה הוא עשוי; סוודר מכותנה, אפילו אם הוא צ'אנקי, פחות מחמם מסוודר דק מצמר וגם מהרבה סריגים סינטטיים . סווטשירט מפנק יכיל בד"כ רכיב סינטטי (פוליאסטר, ויסקוזה וכו') - זה מה שהופך אותו למחמם,

בין היתר, כי הסיב הסינטטי כולא את חום הגוף. מאותה סיבה גם בגדים סטרצ'יים עם סיב אלסטי (אלסטן, ספנדקס, לייקרה) מחממים יותר ולכן חולצות ומכנסיים צמודים (סקיני ג'ינס למשל) הם בסיס טוב ללוק חורפי.


גרביונים! לא רק "לימים של שמלה"... כשקר אני מוסיפה גרביונים, לפעמים דקים, לפעמים מהסוג התרמי, תלוי בלוק, תלוי בקור… בד"כ אלו גרביוני-טייץ, בלי רגליות - אני מעדיפה מגע של גרבי כותנה,

קל יותר לוותר על השכבה הזו אם נעשה חם מידי ואפשר, אם בכל זאת רוצים איוורור, טוּ-רוֹק מראה עם קרסוליים חשופים. (לגברים אני מציעה גטקס. יש כל מיני סוגים ולא רק את הגרוע ביותר שאתם מדמיינים..)


גימורים וקצוות הכוונה בעיקר למנג'טים - החלק בקצה השרוול, בבסיס הסווטשירט/סריג או בתחתית המכנסיים. מנג'ט צמוד ישמור על חום הגוף יותר מאחד מתרחב, או לפחות יאפשר לפחות רוח לחדור.


המעיל כמובן שהחומרים חשובים אבל גם, מה האורך שלו? יש או אין ביטנה (אולי היא נשלפת?) יש מנג'טים בשרוולים? יש צווארון? יש גם רוכסן (יותר אטום) או רק כפתורים?


קצות הגוף ואזורי הדופק

כשקר לך ואת מושכת את השרוולים מעל כפות הידיים, את בעצם מחממת את נקודות הדופק וזה מה שמפזר חום לגוף.

קצות הגוף ואזורי הדופק מושפעים ומשפיעים מאוד על התחושה שלנו בחום ובקור אז כדאי לשים לב

ולאוורר או לכרבל אותם בהתאם לויסות האישי…


הקצוות: ראש, כפות הידיים והרגליים (בעיקר קצות האצבעות) והאוזניים. אפשר לפנק אותם בכובע, כפפות, גרביים טובות (ונעליים אטומות) ומחממי אוזניים או כובע שמכסה גם אותן.


אזורי הדופק, מלמעלה למטה:

* עורף וצידי הצוואר - צווארון גולף או צעיף יעשו את העבודה. לפעמים מספיק להרים את הצווארון של הז'קט… * מתחת לעצמות הבריח ובין הציצים - לא צריך לוותר על מחשופים לחלוטין, אבל כדאי לקחת צעיף. אני כבר כמה עונות נהנית מצעיף-צווארון גולף (כמו בתמונה) שמחמם בדיוק איפה שחשוב, עם או בלי מחשוף מתחת. * פנים המרפק (הגומץ!) ומפרק כף היד - בימים קרים כדאי לוותר על שרוולים קצרים או ⅞, גם אם זה סוודר… ואולי כפפות ארוכות הן תוספת החימום עבורך. * מאחורי הברכיים (גם גומץ..) ובקרסוליים - גם לאורך הגרביים ולגובה הנעליים יש משמעות בימים קרים מאוד.


ואם כבר נקודות דופק... אני מזכירה: את הבושם מתיזים על נקודות דופק כדי שיתפזר עם הפעימות והתחממות הגוף.

לא כדאי לשפשף אותו, זה מפרק את המולקולות ופוגם בריח שלו. גם התזה על הבגדים פחות מומלצת.


להמשך חורף חמים ונעים

(תמונות הצעיפים והכובע מהאתר של קוס. הנעליים מהאתר של זארה)

bottom of page