top of page

הדברים הקטנים שיעשו הבדל אם את נמוכה

להיות נמוכה זה חלק ממי שאני. חלק שאני אוהבת, אבל שגם מאתגר אותי לפעמים.

אלו הטיפים שאימצתי לאורך השנים, שעוזרים לי כשאני קונה בגדים:


חפשי את ה-PETITE ואת ה-CROP

משמעות המילה Petite בצרפתית היא 'קטנה' אבל לא מתייחסת לבגדים לרזות אלא לגזרות בהן הפרופורציות מותאמות לנשים נמוכות (לרוב עד 162 ס"מ). זה משמעותי במיוחד בפריטים עם קו מותן מוגדר (ז'קט מחוייט למשל), אבל למעשה ההבדל קיים כמעט בכל פריט. בארץ לצערי אין מבחר גדול של ליינים לנמוכות אבל אם את נמוכה שמטיילת בעולם או קונה ברשת, אני ממליצה בחום לחפש את פריטי ה-Petite.

חולצות או מכנסיים שהם CROPPED (מקוצרים/מקוצצים) לא יתנו לנו בד"כ את לוק 7/8 או את הבטן החשופה אליהם התכוון המשורר (או המעצב), אבל עשויים לחסוך קיצור של ג'ינס או מציאת טופ לא ארוך מידי. בשנים האחרונות קל יחסית למצוא גזרות כאלו, חבל לא ליהנות מהן.


גיזרה, פרופורציה והתאמה לגוף

כמובן שלכולן/ם אני ממליצה להקפיד על התאמת הגיזרה למבנה הגוף ותיקון הפריטים בהתאם לצורך, אבל לנשים נמוכות זה חשוב פי כמה; בגדים גדולים או ארוכים מידי "בולעים" ויוצרים מראה מרושל או "מושאל" שלרוב תיקון קל יכול לפתור.

מראה האובר-סייז הוא טרנדי וגם מחמיא לנשים רבות, אבל הוא בד"כ לא נוצר מלבישת בגדים גדולים (לפעמים כן), ויש איזונים ללוק כזה שרובם נלקחים בחשבון כבר בגיזרה ובבחירת הבד.


חולצות גם אפשר לקצר כך שיסתיימו באורך מחמיא אבל זה פחות פרקטי כדרך קבע לקניית חולצות.


לא פחות חשוב, לדעת מתי לוותר על הרכישה - לא תמיד תיקון אפשרי או שווה את זה.


עשי זאת בעצמך, או איך תנצלי טוב יותר את מה שכבר יש לך בארון

בג'ינס או מכנסיים מבד כבד כמו צ'ינו אפשר לפעמים לוותר על קיצור מכפלת ולקבל התאמה ו(קז'ואל) שיק עם קיפול חיצוני או מכפלת פרומה.


קשירה של החולצה - מכופתרת או טישרט - היא דרך מצויינת לקצר אותה, לחלק את הגוף באופן מחמיא ולהקליל כל לוק.


שמלות עם חגורה בד"כ יהיו גם עם 2-3 לולאות לחגורה; אם אפשר לוותר על הלולאות (לפרום בעדינות) ולחגור free style, תקבלי חלוקה נכונה יותר של הגוף ותוכלי לשלב עם איזו חגורה שבא לך.


אל תמעיטי בכוחם של קיפול השרוולים ופתיחת/סגירת כפתורים; זה נכון לכל גובה ובכל מידה ומאפשר גיוון באופן שבו אנחנו לובשות את הבגדים ובטוטאל לוק.

והכנתי גם פוסט עם 10 אתרים ומותגים שמחזיקים ליינים לפטיט. פה.


bottom of page